3 april 2008

Allt blir så fel men ändå så rätt. Jag hatar dig, det gör jag verkligen ibland. Du kommer aldrig förstå någonting av mig och jag kommer aldrig förstå någonting av dig. Jag låter dig försöka förstå, hjälpa mig, lyssna på hur jag mår. Jag har aldrig någonsin tillåtits göra något sådant för dig. Du ser det inte som ett problem men du förstår inte heller hur mycket sådant kan påverka. Att det är sådana saker som stärker vänskapen. Att riktiga vänner ser på varandra när de mår dåligt, är ledsna, glada osv. Att riktiga vänner bråkar och blir sams igen. Riktiga vänner kan konfrontera varandra utan att skapa ett tredje världskrig. Och de gånger jag konfronterar dig, då blir det inget tredje världskrig mellan oss, det blir snarare ett tredje världskrig där jag krigar mot mig själv för du säger ingenting. Du beter dig som om inget av det jag säger är något du förstår eller bryr dig om. Du får mig att tro att mina åsikter och att jag bryr mig om dig inte betyder något för dig. Du beter dig som om jag inte ens vore vatten värt för dig.

Kommentarer
Postat av: S

1. Hata är ett starkt ord som man itne säger hursomhelst till vemsomhelst och att få behöva höra det ett flertal gånger då du vart arg på mig gör ONT.

2. Jag vill tyvärr inte ha någon hjälp, och jag vill itne prata om mina problem för då känner jag mig svag som inte klarar av att hantera dem själv......

3. Jag säger ingenting därför att jag inte vill bråka med dig, det blir bara värre av det. Men jag vet aldrig vad jag ska säga bara. I det här fallet så förstår jag inte varför det är en sån stor sak bara för att jag inte vill dela med mig av alla känslor och tankar om jag mår dåligt... Jag håller helst sådant för mig själv...

4. Jag tar visst åt mig av dina åsikter och att du bryr dig. Men helst av allt vill jag gärna att du respekterar att jag inte vill säga allting. Jag kan tyvärr inte. och då menar jag att jag inte KAN. för det går inte. Så har det varit länge och det beror inte på mig, utan hur jag blivit uppväxt.

5. Du betyder jättemycket för mig. tro inget annat!

2008-04-03 @ 23:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0