I'll miss you. You are the greatest grandpa I could ever get.

Jag vill inte att du dör. Inte nu. Men jag vet att det förmodligen är bäst så. Jag vill inte att du ska behöva bli ännu sjukare innan du ger dig av. Jag ser dig hellre dö någorlunda frisk. Men Du vill inte leva längre va? Två år utan mormor har tärt en del på dig. Du är inte alls densamme som du var när hon levde. Du var så glad, sådär som en morfar ska vara. Men jag förstår att du inte orkar vara det. Inte nu. Ditt livs kärlek är inte med dig och du är sjuk. Du ser hur din kropp förtinar och du verkar aldrig må bra. Du vet att du aldrig kommer bli frisk. Du vill till mormor nu inte sant? Hon är säkert med dig varenda dag bara det att du inte ser henne. Jag vet det, hon tar hand om dig och hon saknar dig förmodligen lika mycket som du saknar henne. Och jag är säker på att hon vill ta med dig dit hon lever nu. Jag förstår om du vill dö nu men du får inte dö och tro att jag inte kommer gråta och sakna dig. Jag kommer gråta floder och jag kommer aldrig sluta sakna dig. Du är ju den enda morfar jag har. Jag älskar dig och du är en väldigt viktig del i mitt liv, men jag vill inte se dig lida mer.
Hälsa mormor från mig, jag saknar henne.

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Jasse

Älskade, älskade Mia (L) Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är svårt att förlora någon man älskar. Jag kan säga att jag kommer att finnas där för dig, det lovar jag dig. Jag vet att du inte mår bra nu och du får vara ledsen. Kom ihåg det! Din morfar kommer att få det bättre hos din mormor och du behöver inte släppa honom bara för att han inte lever just här. Du kommer alltid att minnas honom, eller hur? :) Du kommer ju inte att glömma bort era minnen tillsammans :) Hjärtat, han är sjuk nu, men det betyder inte att han glömmer bort hur mycket du betyder för honom :) DU ÄR ÄLSKAD

2008-04-05 @ 19:07:01
URL: http://jaazz.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0