Think twice and you better think fast

Jag blir så arg, arg, arg! Jag skrev just ett blogginlägg som bara *poff*! Mitt internet hade lagt av men alla internetsidor var fortfarande igång och när jag tryckte på publicera så försvann allt. Usch! : (

Idag börjar jag i alla fall 14:00 - ja jag är redan vaken, jag kunde inte sova eftersom jag väcktes av det underbara solljuset (men jag hade en underbar dröm som jag gärna hade drömt vidare på!). Vi har kulturdagar i skolan fr.o.m. idag till på fredag. Vi får välja lite halvt ungefär när vi börjar och slutar under dessa dagar och nej man kan inte skolka från dessa dagar, vi måste skriva recensioner på det vi sett. Inget jag klagar över. Jag skolkar aldrig ändå. Jag har ingen aning om när jag slutar idag men jag funderar på att fråga "J with Love" om han vill "leka" idag. Jag behöver sällskap. Efter eller kanske före det ska jag tvinga "den andra J" att fika med mig. Hon och jag behöver prata över en Chai latte (beroendeframkallande!).

"We're done with great love, we're back to great lovers." Jag vaknade utan den där tunga känslan i magen. Det där som har tyngt mig i några veckor. Det är så skönt, jag är så fri nu. Kanske hade J with Love rätt igår. Jag behövde bara gråta ut, rensa bort "det gamla". Nu mår jag i alla fall bättre och jag har legat och funderat en stund. Jag behöver inte kärlek, inte den sortens kärlek och inte just nu. Jag har en massa kompisar och jag föredrar kompisar framför kärlek. Jag älskar att vara med killar, trots att ni kan vara så svåra att förstå sig på, men det är klart, ni brukar bara vara svåra att förstå när det handlar om kärlek, nu pratar jag bara om vänskap. Jag älskar verkligen att vara med mina killkompisar. Varför? Ingen aning, jag kan inte sätta fingret på det men jag känner att jag alltid är mig själv till 110% när jag är med killar. Jag menar verkligen inte att jag är falsk eller inte gillar att vara med mina tjejkompisar. Jag skulle aldrig överleva utan J, S och T - och med dom kan jag vara mig själv och det är det jag räknar som riktig vänskap.
 
Nu ska jag göra havregrynsgröt, min mage kurrar ihjäl sig. Jag skriver mer ikväll.
Pussar & kramar, Pärlan

"Just give me a reason to love you"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0