He better be someone really special

Godmorgon

Det var riktigt längesedan som jag skrev ett ordentligt inlägg i form av att jag berättar vad som hänt. De flesta inläggen på senaste tiden har varit ganska intetsägande för er som inte är jag.
Men, jag har sovit som en gris i natt och riktigt skönt var det! Idag är jag ledig - riktigt skönt. Det hade dock varit betydligt skönare om jag faktiskt kunde njuta av att vara ledig för det är inte så att jag har tid att slappa, shoppa eller bara vara. Jag måste plugga. Men hellre vara ledig och ha tid att plugga än att behöva vara i skolan och sen klämma in pluggandet i helgen som redan är fullproppad med plugg till prov och redovisningar. Jag tror att mitt minne exploderar snart. Det är så mycket att komma ihåg.

Jag borde inte klaga, för det är ju roligt att lära sig nya saker. Eller? Nej, jag ska inte vara negativ. Det är jätteroligt när man märker att man lärt sig nya saker, men under stress lär jag mig inte. Jag kommer ihåg kanske hälften, om jag har tur, när det gått några veckor. Hopplöst. Varför ska skolan vara så stressig? Jag verkar skilja mig från mängden. Alla andra verkar lära sig massor och komma ihåg det trots att det är jättestressigt. Jag förstår inte hur ni gör.

Nu är det frukost. Puss & kram!
Pärlan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0