Razorblade

600:e inlägget

Idag tänkte jag; "Nu ska jag vara duktig, idag ska jag vara kvar efter skoltid och göra matte. Efter det ska jag åka hem, översätta min spanska och sedan göra latinläxan." Klockan tre slutade lektionen, jag sket i matten och tänkte "Äh den gör jag hemma istället, jag orkar inte sitta här i skolan." Jag hamnade på stan med en klasskompis, i väntan på en kompis till honom. Två timmar senare kom jag hem, ingen matte gjord men jag åt och gjorde min spanska. När den var klar var jag jättepepp på att göra latinen, förbannad konstaterar jag att jag idiotiskt nog lagt latinhäftet i ett block som jag lämnade i skåpet. Nu lyser det "Idiot" i pannan på mig. Jag är dum i huvudet. Jag är inte alls pepp på att läsa historia eller räkna matte. Jag såg ju fram emot latinen. Därför äter jag nu istället en massa vingummin. Förbaskat gott! Just det, jag lärde mig med tanke på det att det heter accidenti på italienska. Det tar man nästan lika seriöst som på svenska.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0