Stare moment

Och jag undrar vad som händer. Det är ångest, glädje, hat, kärlek, tårar, skratt, skitsnack, komplimanger, ilska, lugn. Det är ta mig fan allt. Gott och blandat - blandat i det här fallet är all skit, allt som inte är bra. Jag vet inte vad ni ska ingå i. Eller ni, eller ni, eller ni. Det är så många människor som jag är så fruktansvärt trött på. Och jag vet, jag behöver inte umgås med dem, jag behöver inte prata med dem. Men vad jag inte kan välja är om jag vill se dem eller inte, jag ser dem nämligen dagligen i skolan. Vissa dagar skulle jag faktiskt kunna tänka mig att byta skola bara för att slippa se dessa människor. Det är tur att det finns helger i alla fall.

Och kan någon skänka mig en bok som förklarar killars beteende? I princip en beteendepsykologibok med andra ord. Vad betyder det om en kille inte pratar med en men glor på en? Och nu blir det ju sådär "Hur vet du att han glor på dig om du inte glor på honom minst lika mycket?". Jo, det är så att man känner när någon stirrar på en och man ser i ögonvrån om det finns två ögon som stirrar sig in i märgen på en. Men vad betyder detta beteende? Är det "Här är jag. Se mig! Prata med mig! (Jag vågar inte prata med dig för jag känner mig dum då)" eller är det något annat? Ibland får jag för mig att det är saknad, men jag har nog helt fel. Det kan lika gärna vara "Vilken idiot hon är, jag glor på henne så hon verkligen känner hur mycket jag ogillar henne." Jag skulle verkligen behöva den där beteendeboken... Jag kanske borde börja med statistik. Hur mycket personen glor på mig, vilka dagar det sker oftare än vanligt, vilka färger som kanske påverkar stirrandet och om det påverkas av vart jag sitter. Det kan nog bli mycket intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0