Saturday Night Live

Fikat med J ikväll. Eller "avsugarn" som jag har börjat kalla henne. Vi gick till espresso house på vasagatan och där råkade hon i kassan göra fel och gjorde chai latte med vanlig mjölk istället för sojamjölk, men tack vare min charm och att det snart var stängningsdags så fick vi 2 chai latte var, en på soja och en på vanlig mjölk. Tack så mycket för det! : ) Efter det gick vi till Vasaplatsen och tog 3an till Marklandsgatan där vi bytte till 8an för att fortsätta vår milslånga resa hem till Hugo. När vi (äntligen!!!) kom fram till Hugo så ville J åka hem igen. Vi var hos honom i en halvtimma(?) men vi hann mycket ändå! ; ) Trevligt var det i alla fall. När jag och J hade sagt hejdå och jag väntade på bussen kom en uteliggare fram och frågade om jag hade några enkronor, tyvärr hade jag faktiskt inte det vilket var tråkigt eftersom han var så trevlig, men efter att jag hade sagt det så kollade han på mig och tyckte att mina glasögon var ursnygga, "du är skitsnygg i dom". Då sa jag tack så mycket och trevlig helg, han sken upp, tackade och gick vidare. Varför är de flesta så otrevliga mot de som har det jobbigt? Han var fräsch och verkade verkligen kämpa för att bli "Normal". De flesta kan inte ens hjälpa att de hamnat på gatan. Jag är i alla fall trevlig mot de flesta! : )

    



Ha en bra partykväll & sov gott. Pussar & kramar, Pärlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0