Canon, Nikon, Pentax, Hasselblad?

Åh, vad jag längtar till den dagen då jag står med min egna systemkamera. Och jag önskar och vet att det inte är så långt kvar nu. Jag måste bara bestämma vilken jag vill ha. Under de veckor som jag inte haft någon kamera (jag våldgästade min systers kamera i en vecka under sommaren) så har jag hittat en mängd olika objekt att ta kort på, men självklart har jag inte haft någon kamera. Jag längtar verkligen efter att få börja fota!

Oh, just det. Sprutan gick superbra! Men det gör ont när vaccinet sprutas in, sjuksköterskan som tog den frågade mig dessutom innan om jag inte tyckte att den här sprutan gör ganska ont. Det visar sig väl om 10 år att det gjorde ont för att man sprutade in cancer istället för att motverka det. Det är ju trots allt ett helt nytt vaccin ;)

Min lista som jag skrev igår gick super. Jag är inte så dum ändå. Och jag gillar att vara hon med glimten i ögat. Och jag älskar de dagar då jag pushar mig själv och är näst intill självgod. Men mitt motto i livet är ju att egoismen är det finaste vi har om vi kan hantera den och det är något som jag förmodligen alltid kommer stå fast vid.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Syrran myrran

Det är en riktig djungel, de där med kamera.... själv skulle jag viljahamig en riktigt bra Hasselbladare, men de kostar så himla mycket. Men om duär nöjdmed min som du släppade ut på flera upptåg så tyckerjag att du ska satts på en Pentax. Det som är bra med min är att antiskacken sitter i kameran, i andra kameror sitter de i objektivet och det gör att objektiven blir så mycket dyrare. Köp en Pentax med ett standard objektiv sedan så går det att köpa till olika typer av objektiv, tex porträtt objektiv eller teleobjektiv.



Puss!

2008-08-13 @ 18:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0