Hon gör Honung av Salt

Idag har varit en jättebra dag. Onsdag den 13 augusti var en superdag. Den började dåligt då jag vaknade med världens ångest. Ångest för det mesta. Ångest för att jag vaknade upp som jag, skulle gå till skolan för att välja kurser och för att jag var "tvungen" att leva. Jag gick upp, gjorde i ordning frukost, duschade innan jag åt och klädde på mig. Torkade håret, men fick aldrig någon bra hårdag. Därefter begav jag mig så fort jag kunde och ville till stan för att träffa mamma och ta sprutan.

Efter det var avklarat följde jag med mamma till jobbet och var där för första gången. Vi gick på lunch med några kollegor till henne och efter det blev det lite fika. Jag gick därifrån vid halv ett för att träffa Jazz. Jag var nervös. Jag trodde att vår paus under sommarlovet kanske inte hade hjälpt. Men den hade det. Vi hade det så bra, så mysigt. Halv två var vi i skolan. Sal 123. Och jag var som vanligt nervös - men inför vadå? Allt eftersom tiden gick kändes det bättre och bättre. Kurserna var bara sådant jag ville läsa och bara det att jag kan hoppa av ett av mina tre språk om jag vill är underbart skönt att veta. Efter schemaläggningen gick vi och tog vår första chai latte på riktigt länge. Lika gott som vanligt. Vi gick in till Nordstan och köpte lite smink. Sedan ringde Zaila Cash och ville att jag skulle möta henne vid Liseberg för att vi skulle på bio med Pytte. Vi hade det jätteroligt. Efter bion drog jag och Pytte in på avenyn för att möta Matilda vid centralen. Det började självklart spöregna så vi, eller jag sprang omkring med en tidning över huvudet tills jag kom på att jag hade ett paraply i väskan. Fiffigt! För en timma sedan kom jag hem från kulturkalaset.

Det har alltså varit en bra dag. Jättebra. Och det kändes så skönt att det var bra mellan mig och Jazz. Hon och Jag. Vi två. I samma klass. Samma kurser. Hon och Jag. Det kändes bra. Och det vi pratade om, eller ja vi pratade om hur mycket saker som helst men framför allt ett visst ämne var skönt. Det var som självhjälp. Bara att lyssna hjälpte.

Puss och godnatt underbara onsdag 13 augusti. Dig ska jag komma ihåg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0