För en doft av sommarens sista dagar

Update om gårdagen. Jag träffade Zaila Cash, gick på stan en stund, luktade på parfym (som vanligt!) och sedan träffade vi Matilda och drog till Meeths. Där fick vi reda på att nästa tisdag är sista kvällen på obestämd tid. De ska stänga ner för att lokalerna håller på att byggas om och brandföreskrifterna inte tillåter fler än 50 personer i de lokaler som fortfarande går att vara i. Vi är ca. 80 pers. där. Det suger för där rök våra gemensamma tisdagar nu när vi skiljs åt i skolan. Vi har i alla fall bestämt att raster och luncher ska skrivas upp så vi vet när vi kan ses! Det låter jättebra men det skulle ju vara typiskt om vi knappt hade några gemensamma lediga tider bara för det. Och märker ni att jag tänker negativt idag? Att jag inte är så där WOOOW!-glad idag? Jag skyller på nattens drömmar, dem var jobbiga. Jag vaknade med ångestkänsla i magen trots att jag inte känt den på över en vecka. Men det är som jag sagt tidigare, är man jämt lycklig och jätteglad så upplever man till slut inte glädjen och lyckan för att det har blivit ens vardag.

Om det inte blir bättre redan idag så ska det vara bättre imorgon. Sista dagen på mitt sommarlov (som har varit bästa någonsin!) ska absolut inte levas med ångest eller några negativa känslor. Jag ska vara glad imorgon om jag så måste skratta åt ingenting för att må bättre.

Nu ska jag rita och skriva fina saker i min nya kalender. Mina bästa vänner skrev i den innan jag åkte hem och det värmer sådär härligt i kroppen när jag läser det som de har skrivit om och till mig. Vänner är bland det absolut bästa som finns.
Ciao & Puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0