Innan mörkret faller

24 augusti

Det betyder att det är fyra månader kvar till julafton. För något år sedan hade jag haft min önskelista klar redan nu. I år är har jag inte det. Jag vet inte ens vad jag önskar mig. Pengar, som vanligt, är ju alltid bra att ha och så får man köpa vad man vill. Systemkamera borde egentligen stå på listan men den ska jag ju köpa nu i höst innan vi åker bort. Men som sagt, det är fyra månader kvar! Det låter så lite och när man väl är där så känns det som om det var igår det var fyra månader kvar. Nog om julafton. Just nu sitter jag och äter frukost, lyssnar på Winnerbäck - precis som jag gör i princip tjugofyrasju just nu. Men han är så bra och efterblivna jag insåg det för några veckor sedan även om min syster är helt besatt av honom, eller ja hans musik antar jag att det är ;) och därför har tjatat om hans musik i evigheter!

Idag lyser solen (tack för det!!). Och snart ska jag träffa Adam igen, stackarn som jobbar i dagens fina väder. 
Efter det ska jag hem, sätta mig ute i solen, som förhoppningsvis fortfarande skiner, och göra min engelskaläxa så att jag inte får ångest över att jag inte gjort den. Den är tills på torsdag men ändå! 
Och nu konstaterade jag just det som jag konstaterat så många gånger förut; helger har alltid en tendens till att flyga förbi. Varför gör inte skolveckorna det? Även om det är fler dagar så går det oftast i snigeltakt!

Nu måste jag äta klart och duscha.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0