Jag såg en man ligga och dö på en bänk i natt

Dagens avslutande inlägg. Jag tillbringar kvällen med Lars Winnerbäck och hans texter berör mig så mycket att jag just nu sitter och gråter. Jag är trött också och imorgon är sista dagen på sommarlovet. Jag är lite rädd. Mitt bästa sommarlov tar slut - vad händer sedan? Men konstigt nog längtar jag till hösten - trots att förra hösten var bland det jobbigaste, om inte det allra värsta jag någonsin varit med om. Den här hösten ska bli tvärtom. Den ska bli bra, bra, bra. Den ska bli som jag vill ha den, inget annat. Jag vägrar uppleva ännu en höst som gör att jag i fortsättningen kommer frukta och hata hösten.
Nu ska jag fortsätta lyssna på Winnerbäck och titta lite på tv. Jag gillar att ligga i min säng när jag har en massa ljus tända. Min säng, jag, Winnerbäck och en massa kuddar.
Godnatt och puss regniga Göteborg

Har du hittat rätt?
Kan du höra ditt skratt?
Kan du leva vid en brant med ena foten över kanten?
Vi vinner ingen tid
Och vi får inte vänja oss för då är allting förstört
Jag är hos dig igen
Som du kanske redan hört

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0