Jag vet att det är ett spel och att Du har kämpat för något som jag tagit för givet

Bra dag. Väldigt regning, men väldigt bra dag ändå. Skolan känns helt okej, eller ja bra faktiskt. Klassen känns också bra (peppar peppar!). För tillfället känns det som om det känns lite för bra nästan. Just nu sitter jag och gör läxor och jag är supertrött. Jag skulle kunna somna just nu men jag håller mig hellre vaken och somnar tidigt - jag har dessutom lite "sovmorgon" imorgon. Jag börjar nämligen halv tio - de senaste tre dagarna har jag börjat 08:00.

Jag är ensam hemma. Det känns tomt. Inte ens skönt. Jag väntar på att någon ska komma hem men det är ingen som gör det. Pappa kommer hem imorgon kväll och mamma på fredag kväll. Just nu vill jag ha sällskap. Jag känner mig ensam. Och istället för att tänka på ensamheten borde jag göra klart mina läxor nu. Och för första gången i mitt liv (ja det är väl andra eller tredje gången jag köpt en) så ångrar jag att jag köpt Ben & Jerry's glass. Den är god men jag, usch, ja jag känner mig helt plötsligt som värsta tröstätaren! Kan någon komma hit och hålla mig sällskap? Det är helt ok att sova över, allt för sällskap! Åh, jag känner mig ensam.

Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0