När det fria i friheten blir så komplicerat att vi känner oss fångade trots att vi upplever våra friaste friheter

jag kom från främmande platser
och plötsligt befann jag mig
i ditt till synes helt perfekta liv

vi visste båda två att känslorna
skulle släppas lösa
och att jag inte skulle kunna tygla dem

nu befinner vi oss på främmande platser
och vi vet inte hur eller om
vi ska bege oss hit eller dit

vi vill gå och vi vill stanna
vi vill göra som våra drömmar lever
vi vill vara fria men inte ensamma

vi älskar varandra men inte allt
och det vi inte älskar förstorar vi upp
 det är det som vi låter förstöra

förstöra det som vi någonsin kunde ha haft
om vi låtit oss älska och vara fria på samma gång
om vi inte låtit friheten skrämma oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0