När jag skriver det jag känner och tänker känns det inte längre lika tungt och det vi gjort känns nästan romantiskt

vi förstör saker som
aldrig varit orörda
saker som alltid rörts
av någon som inte är jag

speglarna förvirrar ditt ego
och du söker svaren 
som ingen människa har
just hos mig

vi letar efter saker som
alltid lyst med sin frånvaro
i brist på bättre, modernare
levnadssätt för dig och mig

men vi ger oss inga lösningar
på hur vi ska kunna gå vidare
i våra nya, fina, tomma,
omoderna och tristessfyllda liv

vi lever trots allt bara som vi kan
och som vi förmodligen
alltid har och alltid kommer att göra

när jag skriver det jag känner och tänker
känns det inte längre lika tungt
och det vi gjort
känns nästan romantiskt

Kommentarer
Postat av: wilmer

åh.

gud så fin.

2008-08-11 @ 22:20:59
URL: http://peanutpartie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0