Replokalen norr om stan

Första riktiga skoldagen. Språken verkar riktigt roliga, framför allt är det riktigt roligt att ha fått "tillbaka" spanskan nu. Jag saknade den förra året!
Det märks verkligen att man har varit ledig ett tag, kroppen blir urtrött av en dag i skolan och kanske är det ganska förståeligt eftersom jag började 08:00 och slutade 15:50. Mitt schema är inte så bra måste jag säga. Som Adam sa; "Du vet de där vävgrejerna man hade på dagis? Ta en sådan när den är klar och så drar du ut den så att det blir stora hål i den, då har vi fått ditt schema!". Kunde inte sagt det bättre själv! Jag har fyra eller fem riktigt jobbiga håltimmar. Nu pratar jag om håltimmar på 2-3 timmar! Jag borde njutit mer av mitt schema förra året. Usch. Men som sagt, mina språk (spanska och latin) verkar skitroliga. Jag fruktar dock italienskan imorgon. Steg 2. Och vad kan jag? Vad känner jag att jag kan? Ingenting! Det blir förmodligen en hel del plugg för min del när det gäller framför allt italienska. Och när jag ändå pratar om språk; nu måste jag göra min engelskaläxa medan kroppen har energi i sig.

Puss & kram, stresshantering & mentalträningskurs-behövande, men lika glada Pärlan

Mitt horoskop idag var inte särskilt glädjande men jag tror det stämmer;
"En relation börjar knaka lite i fogarna och du undrar hur det hela ska utveckla sig."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0