Who do You Love

Lördag. Strålande sol och ljuvlig, perfekt värme. Ikea kan dra åt skogen. Vita hyllor som är vaniljsås"vita" borde bannlysas. Har de en gång varit vita borde de fortsätta vara vita även om produktionen flyttas från Pakistan till Polen. Nej, men seriöst, jag blev arg haha. Nu sitter jag här, fortfarande utan hyllor. Idiot-Ikea. Nu låter det som om dagen varit dålig, men nej nej! Den har varit väldigt bra ändå. Det bästa av allt är nog ändå mina hörlurar som pajjade när jag var ute och sprang för någon dag sedan. Nu glappar det i kontakten och ibland hör man ur båda hörlurarna, ibland ur högra, ibland ur vänstra och ibland inte ur någon. Det är lite spännande faktiskt, jag har nästan tävling med mig själv - "Gissa vart ljudet kommer från!". Jag får pengar på måndag så då kanske det blir ett par nya så jag vet vart ljudet kommer ifrån!

Eftersom det är så härligt väder har jag solat en stund och det är verkligen perfekt värme idag. Inte för varmt, inte för kallt utan lagom. Det där svenska ordet som är så bra! Lagom. Stackars världens alla språk som inte har det ordet. Det är antingen för mycket eller för lite. Aldrig lagom.

Nu ska jag dra med mig min klädhög och sätta mig och laga och sy om kläder! Och just det, igår kom mamma hem. Jag fick världens finaste armband av henne. Och jag som verkligen älskar armband alltså. Mums, det är färgglatt och så hänger det en massa bitar som ser ut som glasskärvor. Underbart fint. Och det bästa av allt var ändå att jag var helt oförberedd på en present. Det blir sådär extra roligt sådana gånger.

Pusskalas & tårtkrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0