What you thought you needed

Pärlan, 17 år, Göteborg. Ja, 17 år. Kändes inte lika illa som jag trodde det skulle göra. Jag känner mig inte så gammal. Fina presenter, speciellt en som mamma direkt "Åh vet du! Det kostade 2000kr/m förut!" Hur många får veta vad ens present brukade kosta? Det var nog jordens finaste tyg som ska få bli kuddar till min säng. Mums. Och visst är det väl något speciellt att vakna till sång och frukost på sängen? Lite extra speciellt är det om man som bonus har fått träningsvärk i magen!

"Building with bent nails we're falling but holding,
I don't wanna take up anymore of your time"

Nu sitter jag här i mitt mysiga duntäcke och funderar på vad jag ska göra härnäst; duscha eller försöka sova lite till. Jag borde nog sova lite, för jag kan inte sova på tåget, det är jag alltid alldeles för ivrig för att kunna göra, och dagarna i Stockholm lär bli långa men jag längtar och jag är helt säker på att vad det än blir för sorts firande så blir det roligt!

"Do you remember when we first met?
I sure do, it was some time in early September
but you were lazy about it, you made me wait around
I was so crazy about you, I didn't mind"


Jag pratade med Ängeln igår. Hon och numera Mr X gjorde slut i veckan, så jag ville höra hur hon mådde (jag hoppas verkligen att jag hinner träffa henne, vi ses ju inte varje dag om man säger så) och hon kände sig väldigt mellankolisk. Vi pratade om Mr X och Mr Hemlig en stund och jag sa att Mr Hemlig fortfarande är oerhört bra på att "inte finnas". Mr Hemlig är dum i huvudet enligt Ängeln. Hon har rätt. Mr Hemlig kan fara och flyga för jag har bättre saker för mig! Vi behöver inga killar Ängel lilla, vi klarar oss så fint själva, inte sant?

Nu ska jag nog försöka sova lite till och om jag inte lyckas somna så är det ju alltid skönt att bara ligga i sängen! Jag har nog ingen tillgång till bloggen på flera dagar nu så; Gott Nytt År Allihopa!
Nyårskramar & fyrverkeripussar Pärlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0