Och himlen föll ner

Det känns som om jag har tusen saker att göra, men det är tvärtom. Jag hade inget bättre för mig så jag torkade mitt golv för hand. Imorgon får jag jullov och det ska bli så skönt men det känns som om jag borde plugga istället för att vara ledig. Jag förstår verkligen inte varför eftersom jag är så urless på plugg just nu. Inte nog med det, jag har ingen julkänsla. Jag hade en enorm jullängtan och pysslade och la ner hur mycket tid som helst på att köpa och slå in julklappar, men nu är den där längtan som bortblåst. Det känns inte som jul, det känns inte ens som vinter faktiskt. Det är 5 plusgrader och småregn från och till. Jag förväntar mig ingen vit jul men åtminstone lite kallare!

Nu ska jag försöka njuta av att se på tv utan att få skuldkänslor för att jag "borde plugga", för nu borde jag inte det!
Pussar & kramar, Pärlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0