Pure Energy

Ibland finns det inget bättre än att vara moster. Idag fyller min systerdotter 7 år, om två veckor fyller jag 17. Ibland känns det som om vi är lika gamla för att vi har så roligt ihop. Idag pratade jag med min "lilla systerdotter", hon skulle nog bli skitsur om hon läste det där, speciellt med tanke på att jag sa till henne idag att hon är en "stor tjej" nu. I alla fall, så är det lika roligt varje gång man får telefonen och så hör man "heeeej!", som om hon riktigt saknar en, det är sådana stunder som man känner sig som en ganska älskad moster. Efter sjutusen år i telefon (enligt henne) "var hon tvungen" att spela spel så hon kunde inte prata längre, ja visst har små barn fina ursäkter för att lägga på? Haha, kanske skulle man börja med någon liknande! "Nej vet du, nu är jag tvungen att kolla på tv, vi hörs någon annan dag, hejdå!".  

Förutom att jag pratat med henne har jag även målat lite på mina väggar och pluggat. Tro det eller ej. Dessutom vann mitt lag frågesporten på latinen idag. Haha, hjälp vilken grupp vi är på latinen alltså, den ena är galnare än den andre. Helt sjukt. Tävlingsinriktade kallade vår lärarkandidat oss.

Just det, idag fyller även min bästa kompis år. Grattis (även om jag redan sagt det, och även om du inte läser min blogg). Det känns konstigt att skriva "bästa kompis" ska jag ärligt säga, vi hörs aldrig och när vi hörs, typ varannan/var tredje månad (om man har tur) så tjafsar vi om hur lite vi hör av varandra. En ond cirkel är det.

Pearl with Love

Kommentarer
Postat av: t

me love you no matter what

jag vet att vi(du och jag) har varit daliga att halla kontakten, och att det blivit lite misslyckat men shit happends och vi far vall jobba lite med det nu nar det ar nytt ar och allt:P

pusssssssssar t

2009-01-05 @ 23:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0