Come visit me

Torsdag 3 juli 2008

Tre år sedan Green Day på Scandinavium i Göteborg med min kusin. Jag pratade med Matilda om det igår - hon var också där - och båda kom fram till att GD är ett band som lätt är bäst på scen. Det fanns inte en enda stund under den konserten som man tyckte det var tråkigt. Det var sånt jä*la drag hela kvällen - och hur underhållande var det inte att se BJ som kung, eller när han gav bort sin gitarr till en kille i publiken (vem blev inte sotis!?). Matilda skulle dock ha sålt den "för hur många miljoner som helst på ebay". Haha maniac! Den gitarren skulle inte lämna mitt rum en endaste sekund!

Idag är det som sagt torsdag, jag har börjat bli vilsen på dagarna och trodde redan igår att det var fredag - men det är imorgon. Idag drar Arvikafestivalen och Roskilde igång - jag ska inte på någon av dem - inte i år. Nästa år ska jag och Sandra på Arvika och Peace & Love (Matilda ska också på Arvika och en polare till henne ska dessutom spela! Awesome!) Min mammas första kommentar om detta var "Men vi har ju inget tält, det måste ni ordna." Haha, jag kunde inte hålla mig för skratt. Det är ett helt år kvar tills nästa Arvika och under ett år hinner vi nog fixa en hel del tält! Och anledningen till att vi börjar planera detta nu är att det alltid är någon (trots att vi bestämt att vi ska ses) som åker iväg på annat. "Nej men då är jag på landet så det går inte!" Men nu ska vi göra det här, punkt slut.



Solen skiner, tydligen ska det bli fruktansvärt molnigt imorgon - trist - men å andra sidan har vi haft fint i några dagar nu så man kanske överlever en dag utan solen!? Jag sitter och funderar på om jag ska rota fram min gamla cykel (nej jag känner inte för att cykla på min "nya" cykel, inte lika "charmigt") ur källaren för att ta mig en liten cykeltur och sätta mig och läsa borta på någon pir. Jag tror jag ska göra det faktiskt! Och just det, jag har sådana fruktansvärda skavsår. Helt hemskt. Påminn mig om att hur underbart det än är att köpa nya skor så är skavsåren värt att tänka på innan man använder skorna. Det gör ont!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0