Don't hold yourself like that

Söndag morgon. Ingen ångest - söndagsångest alltså. Nej, det är ju sommarlov. Jag borde vara extra glad. Det är söndag. Folk kommer hem både idag och den här veckan - men jag har klarat mig själv i fem dagar nu, jag klarar fler dagar utan någon annan. Det är jag, musiken och böckerna, och jag trivs med det.
    Jag är inte säker, men jag tror att dessa fem dagar är det bästa som kunnat hända. "I had some time to find myself which I did". Sommaren 2008 - året då hon fann sig själv. Lite komiskt, 08:a men jag är å andra sidan inte stockholmare längre, inte enligt mig själv. Jag kallar mig inte göteborgare heller i och för sig. Jag är bara jag - hur tråkigt det än låter! Och när jag ändå är inne på det, jag har förändrats väldigt mycket sedan jag flyttade hit - och det har ingenting med Göteborg att göra. Det är för att jag omedvetet ville förändras. Jag har trott att det har berott på människorna här, "vardagslugnet" som inte finns i Stockholm, hela stadens sätt att vara helt enkelt, men jag hade fel. Det var jag själv som förändrade mig och jag är glad för det. Jag känner äntligen att jag gjort något bra - för mig själv dessutom. Jag har varit snäll mot mig själv!


 

Nothing unusual, nothing's changed
Just a little older that's all
You know when you've found it,
there's something I've learned
'cause you feel it when they take it away
Something unusual, something strange
comes from nothing at all
but I'm not a miracle and you're not a saint
Just another soldier on a road to nowhere


Nu ska jag ta en dusch och sedan göra i ordning ananas och vattenmelon - jag är inte ens hungrig egentligen men något måste jag äta, annars blir jag sådär läskigt tjurig som en liten 5-åring kan bli! Usch!

Mängder av pussar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0