Friheten berövar våra rättigheter att ägas av någon men äganderätten äger bara du

Det är så många saker jag skulle vilja säga till dig men som jag inte finner några ord för att beskriva. Det finns så många känslor för dig som jag skulle vilja berätta om men som skulle förstöra stämningen och friheten att få vara och känna sig fri. Friheten som gör att vi vågar älska mer. Visa vårt inre mer. Och att vi har den friheten att bara kunna gå vår väg om vi skulle vilja, att bara försvinna utan att ens ta farväl, den friheten visar samtidigt på säkerhet. Säkerheten vi har i varandra. Att kunna låta den andra vara fri och samtidigt ha vetskapen om att denna person kan försvinna när som helst, hur som helst. Någonstans finns det alltså en säkerhet som säger oss att den andra inte ger sig av. Inte nu. Och inte utan ett farväl. Jag har aldrig förstått hur underbar friheten är, förrän nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0