It's way too bad little girl

Kom just hem. Ikväll var jag på bio med Matilda. Vi såg The Mist. Fruktansvärt seg och dåligt slut. Men någonstans var den ändå ganska bra. När vi sen satt på Drottningtorget och väntade på Matildas buss tänkte vi på hur många konstiga människor vi mött idag. Det är väldigt intressant alltså. En frågade om alla skulle av på centralstationen, en annan var grymt bitchig mot en uteliggare, en annan hade inget liv och satt därför och glodde på mig och Matilda. Kanske är det jag som är konstig för att jag tycker att de där människorna var konstiga, vad vet jag.


Skriken
fyllde tomrummen
med tröst

Och bakom
schablonen stod
mannen
som just
 sett på
Kvinnan smekte
hans
fantasier med sin
söta doft
och
bakom charaderna
döljdes
sanningen
av hur
världen
 egentligen såg ut



Jag har ingenting att göra nu. Jag sitter och äter persikor och bananer, mums. Solen skiner, det är varmt, jag vill gå ut, jag vill göra något men jag sitter här i brist på underhållning. 

Jag tänkte i alla fall kolla lite på någon film på trean nu. Verkar inte särskilt bra men roligare än att bara sitta här i alla fall.
Puss & kram, Pärlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0