Vi står tysta framför skälet, där sommaren tar slut som tonårsbarn på hemväg efter gårdagens debut

End of Story

Nu lägger jag ner det här. Och ja, ni kan ha era åsikter, men det är ändå jag som bestämmer hur jag vill göra med personliga saker. Det blir kanske inte det bästa slutet precis just nu, det skulle ju kunna vara betydligt lyckligare, men jag orkar inte jaga mer. Och nu tror väl alla att jag pratar om att jag ska avsluta livet, men så är det verkligen inte. Jag är bara trött på en liten detalj i mitt liv och det är den detaljen jag tar bort nu. Den passade tydligen inte in. Eller så var den alldeles för snygg för att matcha resten av detaljerna.
 Tyvärr tar det nog ett tag tills hela detaljen är borta. Nästa gång ska jag skaffa en detalj som är lätt att ta av. Det blir så mycket enklare då.

För en tystnad mellan väggarna som skar genom cement
Två ögonpar i tomhet från september till advent
För en man som gick till jobbet som om inget hade hänt
För en kvinna som sa allting är förstört, allt är bränt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0