Jag kommer alltid att hålla i det lilla jag har, därför att jag är för liten för att erövra världen

Alla söker efter lyckan. Lycka hit, lycka dit. Överallt läser man om folk som hittat lyckan i livet, blivit lyckliga osv. Vad är lycka då? Är det samma sak för alla? För vissa är lycka kärlek, vänskap, att få leva etc. Vad är lycka för dig? Jag hade garanterat svarat kärlek förut.

Jag läste om en kille som hade varit tillsammans med en tjej. Han var hennes första "riktiga" pojkvän, och nu pratar vi inte om dagiskärlek eller så. Båda var över 20 år. Saken var den att hon klagade och påpekade allt han gjorde, hur han gjorde det och varför han gjorde det. Hon hade "alltid" varit singel. Behövde hon honom? Saknade hon honom i sitt liv? Tydligen inte eftersom hon klagade på allt. Hon var van vid att vara själv. Och kanske är det så. Kanske intalar man sig själv att man behöver någon? Att man inte klarar att vara singel men sedan inser att det bara är en "onödig" sak. Är det så att man som singel kanske undermedvetet "stöter bort" killar som verkar intresserade? Ibland skriker kroppen verkligen efter kärlek men är det kärlek för stunden eller vill den ha långsiktig kärlek?

Carpe Diem. Fånga dagen. Lev i nuet. Du kan inte göra något åt ditt förflutna. Saker som har hänt har hänt. Både bra och dåliga saker medför kunskap. Kunskap som har format oss till de personer vi är nu.

Nu måste jag plugga. Jag har egentligen kanske inte riktigt lust med det. Men imorgon har jag än mindre lust för det.

Puss & kram, Pärlan

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad menar du med att du inte skulle betyde mycket för mig för mitt inlägg?:S det hade inte direkt någonting med dig att göra så du vet..

2008-05-04 @ 22:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0