Dee Dee

Jag vet inte när jag senast kände såhär. Ända sedan jag kom hem från mitt lilla paradis har jag känt att mitt liv verkligen är mitt och ingen annans. Idag kände jag det ännu mer när jag satt och kollade igenom kurshäftet. Jag vill hoppa av matte B och istället ersätta det med rättskunskap A eller friskvård, eller bådadera. Och ja, tyck vad ni vill. Att hoppa av matte B innebär inte att jag inte har någon framtid eller att hela min värld rasar samman och fylls med en massa extra kurser. De program som jag ev. vill läsa efter gymnasiet behöver jag inte matte B till. Och det skönaste av allt, om det blir som jag vill så kommer skolan kännas enbart rolig. Man ska läsa saker man tycker om, man lär sig inte annars.

Dessutom hittade jag en katalog med en massa kurser och program efter gymnasiet. Journalistprogrammet eller juristlinjen? J eller J. Svårt val.

God Natt och Puss, Pärlan

Kommentarer
Postat av: Syrran myrran!

Vet inte riktigt hur det fungerar just numed att läsa upp ämnen på komvux, för om det går tycker jag att du ska läsa det du vill, om det inte går attläsa upp/komplitera så SKA du läsa matte B & C, that`s me point!!!



Sedan så ska vi göra allt för att muntra upp mammsen.... imorgon får jag veta hur min snaraste framtid kommer att te sig, jobb eller inte!!!



Puss & Kram

2008-11-20 @ 20:54:01
URL: http://riesenmelker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0