Tänk att vi kände varandra men trots det så måste vi lära känna varandra på nytt nu. När slutade vi känna varandra?

Jag pratade med en av mina bästa vänner idag (vi är ju tre). Det var längesen vi pratade men det är alltid lika roligt och skönt att prata med henne. Idag när vi pratade med varandra slog det mig att jag nog har lärt känna mig själv ganska bra nu. Min bästa vän sa faktiskt att jag var smart när jag hade pratat om en krånglig relation som jag har just nu. Detta säger hon inte ofta men när hon väl säger det så menar hon det. Och kanske är jag lite smart när det gäller just det där. Det var inte jag som gjorde fel, det var faktiskt inte jag som började bete mig konstigt. Det var du. Och oavsett hur mycket du tycker att jag skyller "allt" på dig nu, så stämmer det där och jag håller fast vid det. Tänk efter om du läser det här, var det verkligen jag som började vara dryg mot dig? Var det jag som började bete mig annorlunda mot dig? Var det jag som betedde mig som om jag inte kände dig? Var det jag som aldrig visade att jag brydde mig om dig, att jag uppskattade att vara din vän? Nej. Det var du. Faktiskt. Det var inte jag den här gången. Jag har också gjort fel, jag gjorde många "fel" under sommaren. Jag tänkte för mycket, analyserade petitesser, förstorade det mesta. Men nu är det du.
Och om du nu har tröttnat på mig, så ring mig när du ångrar dig.
Jag finns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0