Tisdag 21. 10. 08.

Halv s.k. buffertdag. Jag hade bara en lektion idag, vilket kändes ganska omotiverande. Men, jag har bestämt att jag inte ska skolka en endaste lektion mer fram till jullovet. Herregud, nu får jag det att låta som om jag skolkar ofta, det gör jag verkligen inte. Jag tror jag har skolkat från tre lektioner den här terminen. Men ändå, eftersom jag ska vara ledig från skolan i sex dagar så känns det jätteonödigt att få ännu mer frånvaro. Jag har i alla fall tur när det gäller mina språklärare, för båda ska vara borta vilket innebär att jag inte missar någon spanska, latin eller italienska. Super duper.

Som sagt, halvt ledig idag. Jag har nästan gjort klart mitt historiaarbete om drottning Kristina. Där vaknade min syster till. Ja syrran du läste rätt. Jag gör ett arbete om drottning Kristina, your favourite, right? Vi är dock bara inne på del 1 av uppgiften så ifrågasätt inte min kunskap om henne ännu! Jag vet redan att du kan mycket mer. . . Och om du skryter om det så kan jag skryta om att jag ska åka till varmare breddgrader om två dagar och en natt, det ska inte du! Hihi.

Nu ska jag göra lite te och lägga mig i soffan och bara glo på tv. Jag har just tränat, så jag förtjänar faktiskt det.
Kiss n' hug, Pärlan

Och just det, idag utsattes jag för den där idiotbruden igen. Jag har nog inte ens berättat om första gången jag mötte henne, men BLÄ! Anledningen till att jag inte tycker om henne särskilt mycket är för att hon pratade med mig i säkert en kvart-tjugo minuter för någon vecka sedan, men när hon hörde att jag var från Stockholm (seg idiot som inser det efter så lång tid. . .) så kunde hon inte fortsätta prata med mig. Och det var jag väl tvungen att förstå, hon blev ju avundsjuk på att jag var rik och kom från Stockholm. Att man kommer från Stockholm betyder tydligen att man är rik. Det visste inte jag, tack för informationen lilla gumman! Men i alla fall, det som hände idag. Hon var lika rättfram som vanligt, jag brukar tycka sådant är bra men inte om henne. Hon är för rättfram! Jag satt och läste min metro som jag precis hade slagit upp och hon kommer fram och frågar om jag läst klart och om hon kan få tidningen. Jag orkade inte säga emot så jag gav henne den med världens suck. Inte nog med att jag inte fick läsa, idioten använde tidningen för att torka upp sin choklad som hon spillt på golvet. Kunde hon inte hämtat papper istället?
Hennes tonläge är alltid det där äckligt kaxiga, dryga, jag-försöker-vara-bättre-än-dig vilket verkligen inte förbättrar något. Jag tror att hon är den första människan som jag verkligen, verkligen inte tål. Grattis vad-du-nu-heter!

Kommentarer
Postat av: Syrran myrran!

Du känner mig för väll, var precis så jag reagerade när jag läste drottning Kristina. De roliga är att i går frågade Wilda om Sveriges kungar och drottningar så vi hade en snabb enkel genom gång på detta från Gustav Vasa fram till Jean Baptist Bernadotte ( på en 7 årings nivå) menhon var verkligen intresserad (till min förtjustning och förvåning). Men hua vad man hade glömt bort. Kristina är kanske inte riktigt en av mina största favoriter på svenska tronen, men dock en intressant dam.....



Puss & Kram



2008-10-21 @ 17:34:27
URL: http://riesenmelker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0