Det är så konstigt att försvinna, det känns så dumt att stanna kvar

Vad var det som gick snett, vi gjorde rätt och nu gör vi fel i ren protest
Har vi nött varandra redan
Vi lever sönder samma dagar, vad ska vi prata om idag
Var det du som blev som jag

Jag vaknade upp med världens ångest. En tyngd fick hela min kropp att kännas som flera ton. Jag ville helst av allt egentligen bara sjunka ner i sängen, genom sängen, rakt genom jorden. Få försvinna. Åtminstone få ångesten att försvinna. Men jag är inte den som ger upp, inte längre. Jag vet att man måste kämpa även om livet känns som ett helvete eller om man "bara" har en dålig dag. Och det var väl vad jag gjorde. Jag tvingade mig själv att gå upp. Ta tag i livet, ta tag i mig själv. Försöka skärpa till mig. Så jag skrev en lista på allt som ska göras. Efter det städade jag lägenheten. Det känns åtminstone bättre att ha pengar när man har ångest.

Det är det där talet på svenskan som gör mig orolig. Eller gjorde. Med ett enda ord lyckades mina föräldrar lugna ner mig, förmodligen helt omedvetet. Bloggen. Jag har massor av inlägg som innehåller en massa saker som jag kan prata om. Jag tycker ju sjuttioelvatusen saker om allt. Varför kom jag inte på det själv? Varför tänkte jag inte på bloggen som ändå är en ganska stor del av mitt liv. Det här är ännu ett bevis på att jag allt som oftast gör saker betydligt svårare än vad de är. Jag låser mig och hakar upp mig på småsaker. Därför älskar jag citatet ur Paulo Coelhos nya bok "Brida". "De enkla tankarna kommer till mig först när jag trasslat in mig i de komplicerade."  Klockrent. Talet oroar mig inte längre. Jag klarar det. Det vet jag. Och vore det inte extremt skönt att när jag åker iväg dessutom kunna tänka "Jag lyckades, jag vågade." Jag längtar till den dagen då de tankarna tar över min hjärna.
 Nu är det dags för mig att göra mig i ordning. Idag ska jag ut och kolla på kameror. Puss!


Han ville fråga hur hon kände
Och förklara vad som hände
Han ville säga nått om alla sina goda teorier
Han skulle gärna ta en fika
och han vet att dom är lika
Lika komiska när båda trampar runt i grubblerier

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0