You betray your heart when looking my way

Lördag. När jag vaknade första gången i morse visade min iPod att klockan var 07:50. Inte dags att gå upp så jag somnade om och när jag vaknade nästa gång trodde jag att klockan var över 12, men den var bara halv elva. Jag drömde så konstigt i natt. Inte bara en konstig dröm, utan dröm på dröm på dröm och allt var konstigt - inte otäckt men inte heller helt utan rädsla och panik. Drömmar kan verkligen vara konstiga och de påverkar humöret så fruktansvärt mycket! Ibland kan jag gå runt och vara skitsur på allt och alla enbart för att jag hade en massa dåliga drömmar och ibland är jag sådär glad så att jag inte kan sluta le mot alla! Drömmar är som musik, de påverkar oavsett om vi vill det eller inte. Och apropå musik, ikväll drar Melodifestivalen igång igen. Jag är ingen anti-Melodifestivalen människa men jag måste samtidigt erkänna att jag ibland sitter där framför tv:n och bara skäms för de som ställer upp i den! Vissa låtar och artister känns så oseriösa och fjantiga - visserligen känns ofta hela tävlingen fjantig men förra året livades den åtminstone upp av Björn Gustafsson, tack för det! Det var säkert fler än jag som kollade på programmet enbart för att få skratta åt honom och egentligen inte brydde sig om de tävlande i övrigt. Hoppas det blir någon lika rolig som underhåller i år!

För en stund sedan kom jag på en ny drink (alkoholfri). Queenofdawn döpte jag den till såklart. . . jättegod enligt mig! Olika sorters juicer, lime, drinkmixar osv. Jag är vanligtvis inte den som gör en massa drinkar men jag ska iväg på tjejkväll imorgon så det är lika bra att börja ladda upp och veta hur jag ska blanda för att få den där grymt goda drinken imorgon! Och ja, jag dricker ju inte alkohol så därför gör jag enbart alkoholfria drinkar - jag gick så långt att jag kokade bort alkoholen i min knallblå Curaçao, både för att jag ska kunna få njuta av smaken och färgen(!) som är så otroligt fin. Jag använder den istället för att göra en sockerlag, funkar minst lika bra om man "står ut" med smaken. Men som sagt det är färgen som är det fräcka och det får mig att tänka på Curaçao vilket jag fortfarande saknar!

Nu är det fler drinkar och jag måste försöka klura ut hur mina skor ska få plats i garderoberna... Omöjligt fall!
Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0