1337

Så var det 2009. Nytt år igen! Det är sjukt vad snabbt tiden går om man tänker efter. Snart är det två månader sedan jag kom hem från Västindien, men det känns som igår. Men igår kom jag hem från Stockholm. Underbara Stockholm som jag för varje gång jag åker dit, verkligen känner hur mycket jag saknar. Jag har varit hos min kusin sedan i tisdags (min födelsedag dessutom). Det har varit skitkul, hon är verkligen helskön min kusin. 24 år och helt knäpp. Det började redan på centralen när hon skulle hämta mig - för det första såg hon mig inte trots att jag stannade mitt framför henne, för det andra började hon babbla om Morid (stavning?) som jobbade för Röda Korset, som hade velat "låna henne" för en minut och efter många om och men så fick han det (min kusin hade sagt flera gånger att nej det går inte, jag hinner inte jag är redan sen för att möta min kusin!". Men en minut fick han alltså, men några frågor angående Röda Korsets arbeten blev det inte, nej utan snarare en fråga om att få hennes nummer och min kusin svarar så snällt "Blir du ledsen om du inte får mitt nummer?", det blev han, men som hon sa till mig sen "Han var så liten, han var 20!". Redan då började jag gråta av skratt och så fortsatte det i fyra dagar. Jag skulle kunna skriva om varenda dag, om vad vi gjorde och så men det skulle bli ett inlägg på hur många rader som helst. Nyår var i alla fall toppen, vi hamnade på en fest hos en gammal hockeykompis till min kusin, vi ramlade innanför dörren hemma hos min kusin framåt sjutiden på nyårsdagen. 

Nu ska jag alldeles strax åka till stan och kika runt lite på rean och därefter möta Therese för en te eller förmodligen en kaffe för hennes del. Och nu höll jag på att glömma bort det viktigaste! Igår skänkte min kära kusin en mössa till mig, Skalle-Per, han är nu min och han är väldigt lurvig, därav det passande(?) namnet. Varm och skön är han i alla fall men det är ingen som riktigt vet vad han är gjord av. Han är säkert en kanin eller en ekorre (som min pappa sa), från Kanada tror jag han var i alla fall, det är min morbror som köpt honom, typ på jesus tid.

Puss & kram, Pärlan år 2009 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0